Running

God förmiddag! Ni vet väl dom där löfterna man brukar göra till sig själv? Alla "jag börjar på måndag" men den måndagen verkar aldrig komma? För mig gjorde den äntligen det! Under helgen som varit har jag sagt till mig själv att på måndag ska jag börja träna, mer specifikt att börja springa. Jag var taggad, vilket är ovanligt för vanligtvis hatar jag att springa. Men på måndag gjorde jag det! Stolt är jag. Idag är det onsdag och jag har även idag hållt mitt schema att springa. Jag har börjat ett "program" där jag ska springa i intervaller och göra det tre gånger i veckan och varje vecka springa längre tid och gå kortare tid. På fredag ska jag springa igen och sedan är jag klar med första veckan. Jag hoppade över vecka 1 av programmet då jag kände att just den var onödig så egentligen är jag på vecka två.
Jag har överraskat mig själv för hur jag reagerar när jag ska springa, det blir inget "jag gör det imorgon/senare" och jag har faktiskt roligt! Jag känner att på något sätt har jag inte varit redo tidigare men att denna gång är det rätt. Det här är min chans att göra det jag velat i flera år och denna gången runt ska jag inte ge upp. De dagar jag inte springer ska jag göra någon sorts träning som ben/armar/rygg/mage. Såklart ska jag ha en eller två dag då jag inte tränar alls för att inte övergöra det. Känner mig peppad att träna!

Kommentarer

Lämna din kommentar här under:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0