Sova

När brukar du gå och lägga dig? Varierar. Brukade vara vid 2, men nu somnar jag vid tolv.
 
När vaknar du? Oftast vid nio, ibland senare.
 
Är du morgonpigg? Absolut inte, men har börjat uppskatta morgonen mer och hur mycket mer man hinner göra under dagen om man stiger upp tidigare.
 
Vad finns på ditt nattduksbord? Ändras rätt ofta men just nu ett par gamla böcker, en bilbo figur, ett ljus och ett foto jag tagit.
 
Vilken låt är allra bäst att somna till? Una Mattina & I Giorni av Ludovico Einaudi, älskar instrumentala låtar, ibland lyssnar jag inte på musik när jag sover men när jag gör det är dessa två mina favoriter.
Vad gör du i sängen innan du somnar? Ofta bläddrar jag genom appar på telefonen eller så läser jag och myser med min katt och mina hundar.
 
Hur är din säng bäddad? Täcket fint och slätt med kuddarna och två filtar vikt och placerade noga.
 
Vad är ditt bästa sova gott-tips? Sova svalt men inte kallt och i absolut mörker. 
 
Hur sover du egentligen? På sidan eller på rygg.
Vad har du på dig när du sover? Sov shorts eller pyjamas byxor och en t-shirt, beror på hur varmt det är i mitt rum.
 
Vad har du för säng? En 120 cm.
 
Hur gör du för att få ett mysigt sovrum? Har det städat, tända ljus, ljusslingor och fina sängkläder.
 
Vad är det konstigaste stället du har sovit på? I en kulle i voullerim, haha. På en studsmatta och i en hängmatta.

Kommentarer

Lämna din kommentar här under:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0