Living in a winter wonderland

Vintern är en vacker men kall årstid som tar upp vad känns halva året. För runt två veckor sedan när jag var och besökte min pappa i Gällivare gick jag på promenad och detta var vad jag såg. Färgglad himmel och blålysande snö. Massvis med snö. All snö som syns kom under de två veckor jag var där och det var lite ombyte när jag kom tillbaka till Boden och det var väldigt lite snö i jämförelse. Ganska roligt att mellan tjugo mil är det stor skillnad. Jag är inte en vinter person. Bara om det gäller att åka släde bakom häst eller slalom. Inte får man heller glömma de dagar som är så kalla att man sitter i pyjamas vid kaminen med både hund och katt bredvid en som sover. Att sippa på varmchoklad och läsa en bok är en vinterdag som är lyckad. Speciellt om man kombinerar en slalomtur eller slädtur innan. En version av min perfekta vinterdag.

Kommentarer

Lämna din kommentar här under:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0